Piramis   2014-07-16  Balatonfüred

 

Számlista:

Intro
Elment a kedved
Szabadnak születtem
Ha volna két életem
Emelj fel a szívedig
Ajándék
A szerelem ördöge
Kóbor angyal
Szállj fel magasra
A becsület

Felállás:

Nyemcsók János – ének
Gallai Péter - billentyűs hangszerek, ének
Závodi János - gitár
Köves Miklós - dobok

Vörös Gábor - basszusgitár
Nyemcsók Bence - billentyűs hangszerek

Hossz.: 59 perc

info:

Ahogy a lejátszás elindult, rögtön feltűnt, hogy sajnos csak egy órás. Csoki elmondta, hogy a zenekart 80 perces műsorra kérték fel, közben más zenekarok csúszása miatt, többször faragniuk kellett a programból... Ehhez a videóhoz képest, óhatatlanul viszonyítási alapként a Piramis 2006-os, Aréna DVD-je jutott eszembe, egyértelműen az utóbb készült felvétel jött ki győztesen. És ez akkor is igaz, ha a klasszikus felállásból mára már csak a sokat emlegetett 3/5 rész van jelen a Piramis színpadán. A 2006-os DVD-t lejátszva egy dolog nagyon hamar feltűnik: az egész produkció nagyon üres lett, amikor Révész Sándor "kérésére" Som Lajosnak el kellett hagynia a színpadot és csak a végére mehetett vissza egy rövid időre. Ennek története itt olvasható. Zeneileg nem volt gond, a helyettes basszusgitáros - a dobok mellett elbújva - szépen játszott. A bajt az is tetézte, hogy Révész Sándor pár dallal később megsérült. Becsületére legyen mondva, a fájdalmak ellenére, tisztességesen énekelt, de sokakat fájdalmasan érintett a látványra foghíjas produkció.

Ezzel szemben, bár a balatonfüredi koncerten a színpad kisebb volt, a díszlet és a világítás meg sem közelíti az Aréna monumentális jellemzőit, a produkció mégis sokkal izgalmasabb, érdekesebb és jobb volt. Bár nagyon szívesen látnánk Som Lajost, de sajnos Ő már nem tud színpadra lépni, ezért helyét, szó szerint Vörös Gábor tölti be, aki szintén tapasztalt zenész. A Révész Sándor helyébe lépő másik "új fiú"-val, Csokival együtt, a mozgalmasságot tekintve a hátukon vitték a produkciót, magukkal ragadták Závodi Janót is. Tehát a frontvonal teljesen rendben volt. Velük együtt Gallai PéterKöves Miklós, valamint a kisegítő billentyűs, Nyemcsók Bence is nagyon jó kedvvel játszottak. A színpadi hangulat jól átjön a videón. Zeneileg és az éneket tekintve sem találok semmi kivetnivalót, ami igaz Csoki énekesi teljesítményére is. Persze Csoki, aki azért saját magának legnagyobb kritikusa, talált hibákat. A felvételt így is korrekciók nélkül fel lehetett tölteni, meg lehetett osztani a közönséggel.

Még annyit tennék hozzá, hogy a Barba Negrában tartott koncertről írt beszámolóban említettem, hogy ott nem tudtam eldöntetni, milyen módon osztják fel a billentyűs szólamokat Gallai Péter és Nyemcsók Bence között. Egyáltalán nem az Omega-féle megoldást követik, ahol Gömöri Zsolt, vagy Jankai Béla mellett Benkő Lászlónak a "szőnyegezés" jut. Ezen a videón, a közeli képeken nyilvánvalóan látható, hogy a fontosabb szólamok jelentős részét Gallai Péter játssza, Nyemcsók Bence játékára a hangzás teljessé tételéhez volt és van szükség. Ráadásul Balatonfüreden Gallai Péter énekhangja is kifogástalan volt. A zenekar a változások után is hitelesen adja át a Piramis zenekar üzenetét a közönségnek, így azok is élőben hallhatják ezt, akik a hetvenes években kicsit voltak még, vagy még meg sem voltak. Igazából ez a legfontosabb eredménye, hogy a Piramis ma is a színpadon van. (Főnix - passzio.hu)