Beatrice  1978 vége  Göd, Demó felvételek

 

Számlista:

Üzenetek 1
Paks, Atomváros
Jerikó
Nagyvárosi farkas
Viszlát
Térden állva
Motorizált nemzedék
Kifakult sztár
Gitárnyűvő
EMBER
Nem tudok semmit
Nem kell
Kislány Boogie
Sebességőrület

Felállás:

Nagy Feró - ének
Lugosi László - gitár
Donászy Tibor - dobok
Gidófalvy Attila - billentyűs hangszerek
Miklóska Lajos - basszusgitá
r

Hossz.: 57 perc

Info:

Szeretik ezt a demót 1978-asnak titulálni és elképzelhető, hogy így is van, én valahol 78 végére, 79 elejére teszem a felvételt. 1978 nyarán az Ifiparkban kezdte beenni magát a köztudatba a Ricse, eleinte még Deep Purple (Bloodsucker, Smoke, Black Night), AC/DC (Rock And Roll Singer, Can I Sit Next To You Girl), később Ramones (egyveleg), Boomtown Rats (Looking After The No 1.) feldolgozásokkal. Nyár közepén már elkezdték írni a saját számokat, az első állítólag a Jerikó volt. Érdekes, hogy a dal megelőzte a jelentését. Ekkoriban mint ebben a felállásban ismeretlen zenekarnak még talán értelmetlen volt süket fülekről, meg ördögi körről beszélni, bár tudjuk, hogy Feró egy zseni és vátesz egy személyben, előre látta, hogy ebből csak baj lehet...

A demó érdekessége, a mellett, hogy ez lett volna az első lemez anyaga, hogy itt még az 5 tagú, Gidófalvy Attila billentyűssel szereplő Beatrice játszik. A Paks, Atomváros című dalt később a Karthago-ban is játszotta Gidó, sőt egyes visszaemlékezések szerint a Barátok nélkül című Karthago dal is ebben az időszakban született, az is továbbvitt anyag. A korszakra jellemző, hogy a dalok bonyolultabbak voltak a Miklóska - Gidófalvy - Donászi együttműködésnek köszönhetően, mint a későbbi 79-80-as korszak dalai. (81 dalai megint más lapra fognak tartozni) Mind ritmusaiban, mind harmóniáiban értendő ez például a Sebességőrületre vagy a Nem tudok semmit-re. Ezek a dalok Gidó kiválása után (átigazolt a Karthago-ba) el is koptak, talán ebből is lehet következtetni, hogy ezek az ő szerzeményei. Az Ember még egy ideig repertoáron volt, de 79 nyarára az is eltűnt. Gidó jelenléte a többi dalban is kézzelfogható, a Nagyvárosi Farkasban például ő generálja az orgonán a rendőrautó szirénázást, más dalokban is szőnyegez, de nem lesz vele több, másabb a produktum. Lugosi a Nagyvárosi farkas témájáért felel, és később is talán csak a Kislány boogie és saját gitár-instrumentálisa, a Gitárnyűvő kapcsolható hozzá szerintem. A csapat zenei zsenije egyértelműen Miklóska Lajos volt, ő írta a dalok többségét. A demót koncerten terjesztették, aki hozott kazettát, annak a következő koncertre átmásolta a zenekar, így lehet, hogy ez egy relatíve elterjedt anyag. (Bálint Csaba  - passzio.hu)